Postępowanie w przypadku wystąpienia szkody zalaniowej:


1. W przypadku wystąpienia szkody zalaniowej lokator zawiadamia Spółdzielnie
    o zaistniałym zdarzeniu w terminie niezwłocznym.


2. Inspektor działu technicznego, po wcześniejszym ustaleniu terminu
    z lokatorem spisuje notatkę służbową w miejscu powstania szkody
    określając przyczynę zalania, rozmiar szkody, a w przypadkach
    koniecznych (spornych) sporządza
   dokumentację fotograficzną.


3.  Lokator zgłasza się do działu technicznego Spółdzielni w terminie
     nie przekraczającym 7 dni od daty spisania notatki
     służbowej, w celu potwierdzenia szkody zalaniowej
     dla odpowiedniej firmy ubezpieczeniowej.
     Szkodę na druku potwierdza inspektor.


4.  Do obowiązków lokatora należy określenie na wypełnianym druku wielkości
     szkody (przedmiot szkody, wymiary zalanej
     powierzchni w m2, szacunkowa wartość wg własnej oceny nakładów).


5.  Lokator osobiście zanosi druk zgłoszenia szkody zalaniowej do siedziby
     firmy ubezpieczeniowej lub wysyła go pocztą bądź drogą mailową.


6.  Rzeczoznawca firmy ubezpieczeniowej kontaktuje się z poszkodowanym
    celem określenia wysokości odszkodowania.


7.  W przypadku stwierdzenia przez Ubezpieczyciela odpowiedzialności
     za przyczyny powstania szkody zalaniowej 
     Spółdzielnia pokrywa koszty do wysokości roszczenia Zakładu Ubezpieczeń
     w ramach wzajemnych rozliczeń.