Stanowisko ds. członkowsko-samorządowych podlega bezpośrednio Prezesowi Zarządu, zajmuje się całokształtem spraw związanych z członkostwem w Spółdzielni oraz tytułami prawnymi do lokali mieszkalnych, garaży i lokali użytkowych oraz przygotowaniem organizacyjnym posiedzeń Rady Nadzorczej i Walnych Zgromadzeń.

Stanowisko ds. członkowsko-samorządowych to przede wszystkim bezpośredni kontakt z osobami ubiegającymi się o członkostwo jak i tymi, którzy członkami Spółdzielni już są. To obsługa interesantów w zakresie spraw członkowskich począwszy od przystąpienia do spółdzielni aż do ustania członkostwa.

To tutaj w pierwszej kolejności trafiają osoby, które nabyły prawa do lokali mieszkalnych, użytkowych i garaży. To tutaj można uzyskać można informacje (także telefonicznie) o sposobie podziału prawa do lokalu po rozwodzie, zniesienia współwłasności prawa do lokalu czy też uzyskania prawa do lokalu po śmierci członka Spółdzielni.

Pracownik prowadzący sprawy członkowsko-samorządowe odpowiedzialny jest za przygotowanie i przedkładanie Zarządowi dokumentów dotyczących uzyskania i utraty praw członkowskich w Spółdzielni, przekształcenia praw do lokali, zamiany mieszkań, umów o ustanowienie spółdzielczego lokatorskiego prawa do lokali, wypowiedzenia członkostwa, uchwał w sprawie skreślenia z rejestru członków itp., a następnie powiadomienie zainteresowanych o decyzjach podjętych przez Zarząd, prowadzi rejestr członków Spółdzielni, rejestr zawartych umów ustanowienia i przeniesienia odrębnej własności lokali, rejestr założonych ksiąg wieczystych a także ewidencję właścicieli mieszkań i garaży nie będących członkami i w tym zakresie odpowiedzialny jest za przygotowanie danych do sprawozdania Zarządu z działalności Spółdzielni.

To tutaj przygotowuje się i przeprowadza procedurę przetargową na ustanowienie odrębnej własności lokali mieszkalnych. W tym zakresie współpracuje z rzeczoznawcami majątkowymi, sporządzającymi wyceny mieszkań.

Nowelizacja ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych obowiązująca od dnia 9.09.2017r. spowodowała spore zmiany w zakresie członkostwa w spółdzielniach mieszkaniowych polegające na tym, iż spora grupa osób uzyskała członkostwo z mocy prawa, a inna grupa osób automatycznie z dnia na dzień została wykreślona z rejestru członków. W konsekwencji mamy do czynienia ze sporymi zmianami w rejestrze członków Spółdzielni, wynikającymi z aktualnego statusu praw do lokali spółdzielczych w każdym, indywidualnym przypadku dotyczącym każdego lokalu z osobna. Z uwagi, jednakże na to, że Spółdzielnia nie w każdym przypadku posiada informację o zmianach uprawnień do lokali, wynikających m.in. najczęściej z tytułu rozwodów, zgonów czy spadków, prosimy tą drogą osoby, które uzyskały prawa do lokali mieszkalnych o zgłaszanie takich okoliczności do Spółdzielni, także z dbałości własne interesy. Przekazanie takich informacji pozwoli na potwierdzenie nabycia członkostwa i aktualizację Rejestru Członków. 


Stanowisko to zajmuje się także sprawami samorządowymi w zakresie 

przygotowania materiałów, projektów uchwał na posiedzenie Rady Nadzorczej,

przekazywania do realizacji uchwał i zleceń Rady Nadzorczej,

archiwizowania dokumentów Rady Nadzorczej oraz Zarządu Spółdzielni,

organizowania, przygotowania materiałów na Walne Zgromadzenia,

archiwizowania dokumentów Walnego Zgromadzenia.